تبلیغات
نبرد بازى ها - مصاحبه با سوات یرلی از استودیوی Crytek
تاریخ : علی رضا
نویسنده : دوشنبه 2 آبان 1390

نسخه اول سری بازی های Crysis در سال 2007 برای PC راهی بازار شد و به سرعت خودش را به یک استاندارد برای سیستم های فوق العاده قوی تبدیل کرد. این بازی به آن دسته از محصولاتی تبدیل شد که سال ها به عنوان محکی جدی برای کارت های گرافیکی روز به حساب می آمد. چیزی که در این چهار سال مشخص بود، این بود که Crysis هیچ وقت برای کنسول ها عرضه نخواهد شد، اما در سال 2011 کمپانی Crytek ، بخش تک نفره این عنوان را برای کنسول های Xbox 360 و PS3 عرضه کرد. حال سوال اینجاست که چرا این بازی هم اکنون برای کنسول ها عرضه شد که سوات یرلی (Cevat Yerli) در گفتگویی با GameSpot به آن پاسخ می دهد.

در ادامه مطلب

GS: از تصمیمات Crytek برای عرضه Crysis روی کنسول ها بگویید. تصمیمی که بسیار تعجب برانگیز است. مخصوصاً حالا که Crysis 2 هم برای کنسول ها راهی بازار شده است. چرا Crysis 1 را برای کنسول ها عرضه می کردید و چرا حالا؟

یرلی: الان چهار سال است که از عرضه نسخه اول روی PC می گذرد و هنوز هم خیلی ها نتوانسته اند این عنوان را بازی کنند، چون سیستم قوی ای نداشته اند. پس خیلی ها که دوست دارند Crysis را تجربه کنند، هنوز آن را بازی نکرده اند. با ساخت CryEngine 3 ما تکنولوژی های خودمان را ارتقا دادیم که نتیجه آن باعث شد که ما بتوانیم Crysis 1 را روی کنسول ها هم عرضه کنیم. بازی ای که همان تجربه نسخه PC را به همراه دارد، بدون آنکه تغییری در آن ایجاد شود. در واقع ما کار عرضه Crysis روی کنسول ها را قبل از عرضه Crysis 2 آغاز کرده بودیم. ما از کسانی که این عنوان را روی کنسول بازی کردند، بازخورد های خوبی گرفتیم. الان واقعاً خوشحالیم که اشخاص بیشتری می توانند این عنوان را تجربه کنند.

GS: در سال 2007، Crysis به سرعت به یک بازی فوق العاده برای PC تبدیل شد. این عنوان پرچم دار DirectX 10 بود و بافت های گیگابایتی به همراه داشت و 80هزار Shader مختلف را در خودش جای داده بود. چطور بازی ای که از نظر گرافیکی این قدر قوی بود را روی کنسول ها آوردید؟

یرلی: نسخه PC این بازی توسط CryEngine 2 در دست ساخت بود و برای کنسول ها ما این بازی را در CryEngine 3 وارد کردیم. CE3 این امکان را به ما داد که بازی را ارتقاء دهیم و به صورتی درآوریم که بتوان آن را برای کنسول ها عرضه کرد. CE3 این اجازه را به ما داد که بتوانیم آن Shaderهای فوق العاده و آن بافت ها را روی کنسول ها هم به نمایش دربیاوریم. با این موتور جدید، ما برخی از قسمت های بازی را بازسازی کردیم. سیستم نورپردازی و برخی از جلوه های ویژه بازی از نو ساخته شده اند. به کار گیری تکنولوژی های جدید باعث شده که این نسخه الان بهتر از نسخه PC به نظر برسد، اما باز هم باید به این موضوع اشاره کنم که نباید این نسخه را با PC آن مقایسه کرد. این بازی تجربه ای از Crysis 1 را برای بازیکنان Xbox 360 و PS3 به همراه دارد.

GS: چه تغییراتی در بازی صورت گرفته که بخش تک نفره آن در سال 2011 بتواند روی کنسول ها بهتر ظاهر شود؟

یرلی: یکی از تغییرات بازی، نحوه استفاده از Nanosuitها با استفاده از کنترل بازی Crysis 2 بود. بازیکنان در این بازی حس می کنند که کار کردن با Nanosuitها در نسخه اول به چه صورت بوده است. به همین دلیل، اگر آن کنترل را در بازی قرار می دادیم، به آن ها حس خوبی منتقل نمی شد. به همین دلیل ما نحوه کنترل Crysis 2 را که برای کنسول ها طراحی کرده بودیم، روی این بازی پیاده سازی کردیم.

امیدواریم که این موضوع باعث شود تا بازیکنان روند بهتری را در بازی شاهد باشند. همچنین ما بازخوردهای زیادی داشتیم که یکی از مراحل Crysis 1 روی PC برای بازیکنان بسیار مشکل ساز بوده است. به همین دلیل آن مرحله را به طور کلی از نسخه کنسولی حذف کردیم. البته آن مرحله یکی از قسمت های جانبی بازی بوده است. در حال حاضر باور دارم که بازی از هر نظر روان و عالی است. Crysis جدید تجربه ای بهتر از نسخه PC را به همراه دارد، چرا که بسیای از مشکلات آن برطرف شده است.


منبع




موضوعات مرتبط: اخبار بازی ها ,
برچسب‌ها: مصاحبه , با , سوات , یرلی , از , استودیوی , Crytek ,
آخرین مطالب